Jump to content
Sign in to follow this  
You need to play a total of 10 battles to post in this section.
ahwai82

Blyskawica

31 comments in this topic

Recommended Posts

117
[LYNMF]
Member
1,058 posts
14,296 battles

Please convince me this dd is a crap rubbish unplayable waste of time awful ship

 

because of the DB sales now i'm thinking of buying this ship :trollface::teethhappy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
25
[REPOI]
Super Tester
189 posts
11,178 battles

Pros
Hits hard like a truck

With DE strapped, watch the world burn

Awesome speed of 39 knots 

Large health pool

 

Cons

Large detection of 7.5KM

Turns like an elephant

Slow turret rotation 

Feels like a CL than a DD 

 

I'll let you weight the option. As for me, will pick to play after Belfast or Sims due to the salt u can throw to ppl if played to her strengths

Share this post


Link to post
Share on other sites
Member
440 posts
3,658 battles

Blys in three words :

HE spamming twat

 

So go get it if you want to annoy people :teethhappy:

(don't have it but damn is it annoying)

Share this post


Link to post
Share on other sites
405
[BLUMR]
ST Coordinator
2,325 posts
2,210 battles

i thought you guys are suppose to convince me not to buy :teethhappy:

 

Dont buy it, it isnt worth it cause it will suck all your time in WoWS into playing that one ship.

 

Go buy a [Censored] instead.

 

:trollface:

Share this post


Link to post
Share on other sites
74
[VEU]
Member
381 posts
11,325 battles

Blys is crap, Mahan or Sims will bully you to death when you try to contest a cap . Don't waste your money buying it.

Edited by LunaStinger

Share this post


Link to post
Share on other sites
16
[WTFM]
Member
211 posts
9,964 battles

Pros

Hits hard like a truck

With DE strapped, watch the world burn

Awesome speed of 39 knots 

Large health pool

 

Cons

Large detection of 7.5KM

Turns like an elephant

Slow turret rotation 

Feels like a CL than a DD 

 

I'll let you weight the option. As for me, will pick to play after Belfast or Sims due to the salt u can throw to ppl if played to her strengths

 

I Like to think it turns like a Celestial Body lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
183
Member
580 posts
1,700 battles

If you don't like ships that have a turning radius like Pluto and the visibility like the Sun then don't buy it..

 

Other than that she's a joy to play especially when divving or RB.. Hardly a bad purchase unlike another tub I have.. (stares coldly at the Atlanta)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Member
440 posts
3,658 battles

sorry boys and girls(if there is any)

 

bought kutuzov instead :teethhappy:

 

 

 

I sexually identify as a battleship, was that sexual discrimination towards battleships?

Share this post


Link to post
Share on other sites
26
[REPOI]
ST Hopeful
416 posts
10,766 battles

Blyska is good for harrassing BBs bcs lol fire chance with DE and flags and her guns hit like a truck. Yet Blyska is not good enough for knife fighting (5.9s reload with BFT) and crappy rudder/turning radius and no AA leaving you an easy target for CV

Share this post


Link to post
Share on other sites
Member
94 posts
2,798 battles

 

I sexually identify as a battleship, was that sexual discrimination towards battleships?

 

I sexually identify as a potato

 

#oppression? lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
759
[LEAK]
Super Tester
2,500 posts
1,541 battles

bought kutuzov instead

 

gyC3mhg.gif

 

Source:

 

 

Edited by Retia

Share this post


Link to post
Share on other sites
1,371
Member
5,025 posts
20,252 battles

Blyska is good for harrassing BBs bcs lol fire chance with DE and flags and her guns hit like a truck. Yet Blyska is not good enough for knife fighting (5.9s reload with BFT) and crappy rudder/turning radius and no AA leaving you an easy target for CV

 

Blys is crap, Mahan or Sims will bully you to death when you try to contest a cap . Don't waste your money buying it.

 

er, WHAT? blys is certainly NOT crap when it comes to cap contesting, yes she may have a few issues when starting off with a 3pt captain, but by the time you reach 15-17 points you are the BEST cap contester right next to the sims, and there is a fairly high chance of bullying the sims out of the cap, the sims might have better ROF, but you have twice as many guns and much flatter arc, which assures a high hit rate and consistent damage, furthermore, blys can be very effective against BBs and CAs, unlike sims which can pretty much only cap contest

Share this post


Link to post
Share on other sites
26
[REPOI]
ST Hopeful
416 posts
10,766 battles

er, WHAT? blys is certainly NOT crap when it comes to cap contesting, yes she may have a few issues when starting off with a 3pt captain, but by the time you reach 15-17 points you are the BEST cap contester right next to the sims, and there is a fairly high chance of bullying the sims out of the cap, the sims might have better ROF, but you have twice as many guns and much flatter arc, which assures a high hit rate and consistent damage, furthermore, blys can be very effective against BBs and CAs, unlike sims which can pretty much only cap contest

 

I don't say it was crap at contesting caps. It is good, but not as good as few others because lesser RoF even Yugumo if you get into T9 match has better reload than Blyskawica (5.1s w/ BFT vs 5.9s w/ BFT). Against Sims without SE you can win with few health remaining, but its hard to win against SE Sims unless you also have SE (dunno about Leberecht Maass and Leningrad yet). Also wiggling is not as crazy as Sims, so guaranteed to get hit so many times unless the Sims is potato. :D

 

Mainly I use Blyska to harass BBs with Witherer Flag+Arsonist Flag :playing:

Share this post


Link to post
Share on other sites
405
[BLUMR]
ST Coordinator
2,325 posts
2,210 battles

sorry boys and girls(if there is any)

 

bought kutuzov instead :teethhappy:

 

 

 

Mission Success !

:teethhappy:

Edited by Windforce

Share this post


Link to post
Share on other sites
74
[VEU]
Member
381 posts
11,325 battles

 

 

er, WHAT? blys is certainly NOT crap when it comes to cap contesting, yes she may have a few issues when starting off with a 3pt captain, but by the time you reach 15-17 points you are the BEST cap contester right next to the sims, and there is a fairly high chance of bullying the sims out of the cap, the sims might have better ROF, but you have twice as many guns and much flatter arc, which assures a high hit rate and consistent damage, furthermore, blys can be very effective against BBs and CAs, unlike sims which can pretty much only cap contest

Well, Blys has 7 guns compared to 4 on the Sims, so 75% more guns. But Sims has x2 RoF (5,9 vs 3,0), way better turret traverse and for cap contesting shell arc is not really an issue as you will only fight within 6,5km. Plus, the poor maneuvarability of Blys makes it significantly harder to wiggle (very important point since 2/3 of its firepower are at the back) and dodge against supporting fire from enemy cruisers.

 

About vs BB/CA I'd agree, but OP didn't ask us to list the pros...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1,795
[SGC]
Super Tester
7,897 posts
8,156 battles

I love these ships. My most played ships. Not particularly good in them yet, but they are fun to play.

 

 

NPqPlyH.png

Edited by icy_phoenix

Share this post


Link to post
Share on other sites
18
[LYNMF]
[LYNMF]
Member
473 posts
12,197 battles

 

:teethhappy:

 

next to buy, sims :coin:

 

hmm..

think I'll be using this idea of your too :trollface:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×